torsdag 12 mars 2009

Zelda, Nykomlings Katten

I går gick Zelda in i Malins rum och smet in under sängen.

Jag sitter vid datorn och hör Malin efter ett tag ropa.
-Mamma, hon gick här precis och jag skulle säga hej, men fick inte fram nån röst. Hon gick och nosade på sin mat och jag tror hon var inne i katt-toan.
-Var är hon nu då?, frågade jag.
-Hon har hoppat upp på fönsterbrädan och sitter där bakom gardinen.

Jaha tänkte jag. Äntligen lite framsteg.

På kvällen var hon åter under Malins säng och i morse ser jag att hon är därunder. Vet inte om hon har rört sig. Men kikade i toan och ser en liten blöt fläck, så hon har varit och kissat där alla fall.

Jag har aldrig varit med om en skygg katt. Hoppas det löser sig så hon blir van och vågar komma fram. Det är ju bara andra dagen i dag.

Zelda....Om du läser detta: -Kom fram nu och var inte så blyg. Vi ska inte äta upp dej. Vill ju bara klappa dej. Ge dig lite Kräkor, som jag kallar dom. (Skämt åsido...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar