fredag 6 mars 2009

Saras och Jockes hem

I går var jag hos Sara (min sons sambo) och skulle titta hur hon och Johanna (min dotter) hade möblerat om hos henne. Det var ju jättebra.
Förut hade de sängen i hallen i en typ; alkov och det första man såg när man kom in till lägenheten var sängen. Nu har sängen flyttats ut i vardagsrummet. Det var jättefint mot förut, nu när man tänker efter.

Sara ville ha ett draperi och sänghimmel.
Vi åkte till Jysk (på moppe) och där köpte hon ett glansigt fint tyg och en matta. (Skulle ha fotat mattan men batteriet tog slut, typiskt.)
Sara hade rundstav hemma som vi använde som gardinstång och hängde upp i taket.
Och vi blev så nöjda, för det blev mysigare och mera ombonat med det hela:
(Klicka på bilden för större bild)



Över spegeln hängde vi upp en gren som hon hängde upp sina smycken på och över sängen satte Sara upp skivfodral med häftstift. Ja, det hela blev faktiskt lyckat i deras etta och en halva.

Sen tog jag ju kort på mina tavlor som jag har målat:
(Klicka på bilden för större bild)


(I högra hörnet på bilden finns en fläck som kameran gjort.)

Här är deras fina katt Vega:
(Klicka på bilden för större bild)



Ska hem till dom och fota mera och lägga ut här på bloggen när batterierna till kameran är laddade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar