måndag 16 mars 2009

Sy dockor

Idag har jag sytt en häxa. Okej att det snart är påsk, men jag tänker sy många dockor och ha som prydnad. För att vara första dockan tycker jag den blev bra, (får se vad jag säger om en månad....).



Jag hittade mönstret till dockan här på internet. Blev ju inte så bra som originalet, men jag tog tyg jag hade hemma.
Pinne till kvasten tog jag när jag var ute med Iza idag och använde ullgarn till kvast. Hade inget annat. (Ser ut som en skurmopp...suck, men ska föreställa en kvast.)

Tog kort med mobilen då batterierna till kameran är slut och de laddningsbara inte laddas.



Bibi hjälpte ju så klart till. Drog i tyget och jävlades.... eller... lekte, (hehe), menar jag ju.

3 kommentarer:

  1. men gud va fin!!! du är duktig du!

    SvaraRadera
  2. kan ju tala om att maten var väldigt god också :)

    SvaraRadera