fredag 27 mars 2009

Min (mar)dröm

Usch vilken dröm jag hade.
Jag drömde om en klasskompis som hade cancer och inte hade länge kvar att leva så han bad mej döda honom. Vi gick ut till en trädgård, där han la sig raklång. Så tog jag motorsågen och skulle kapa honom i flera delar.
Jag började vid bröstet. Jag kapade honom halva bröstet för svärdet räckte inte till och sen skulle jag gå över till andra sidan av honom och kapa resten och gjorde det och jag sa till honom att -Ja, nu är det dags. När jag kapar nu, så dör du. -Ja, sa han. Så jag kapade av honom helt. Konstiga var att det inte kom nån blod.
Sen gick jag hem och fick besök av vänner och jag berättade åt dom att jag hade hjälpt klasskompisen då och besöket frågade om jag har täckt över honom ordentligt så att inte polisen ser det och jag sa att det har jag glömt. Ska nog skaffa presenning och täcka över i väntan på att jag skulle elda upp honom, sa jag.
Sen håller jag plötsligt på i drömmen att tända eld i en vedpanna och fick fyr på det och sen kommer jag inte ihåg mera av det. Och tur är väl det.

Jag tror att jag drömde om det här för att jag igår såg dokumentären om Josef Fritzl. Att han kanske hade eldat upp ena tvillingbarnet i vedpanna, som hade dött 3 dagar efter födseln. Usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar