lördag 14 mars 2009

Bibi Boo och Zelda

Jag känner mig så nöjd med Bibi. Jag har kunnat forma henne som jag vill ha henne. Hon är tuff, cool och har en egen stil. Påminner till sättet som en hund och följer med mig överallt.
Idag kom Ingela, Roffe och Fia på besök och de hade sin hund med sig, en Phalene, tror jag rasen heter. Och Bibi reste ju ragg mot hunden men jag med min babyröst kunde hämta Bibi till köket där vi satt och efter ett tag var hon inte rädd för hunden längre. Och deras hund är ju kattvan, men gnällde och skällde och ville hälsa på Bibi.
Ja, det gick så bra det hela tycker jag.

Bibi håller alltid utkik efter vart jag har tagit vägen. Om hon råkar somna nånstans jag är och sen att jag går bort o gör annat och hon ligger kvar, kan man se henne efter ett tag leta efter mig och när hon hittar mig så "kurrar" hon. Och det är så guuuulllligt. Min lilla Bibi Boooo....

Zelda ska eventuellt flytta tillbaka hem. Jag har fått henne till köket nu och satt hennes matskål på bordet och hennes vattenskål bredvid henne där hon ligger och kattoan nedanför henne. Nyss fick hon en räka och innan på dan gav jag henne kattmatsburkskött, långt ord, men hon har inte velat ha.

Blir det inte bättre så får hon komma tillbaka till sitt hem stackaren. Men jag hoppas ju till det sista att det ska vända.
Jag har klappat henne och låtit henne nosa på mig och det har hon gjort bra idag mot förut.
När Bibi och jag är i köket så pratar jag ju med båda men jag vill visa Zelda att jag inte är farlig genom att prata babyspråk med Bibi lite mera och bära Bibi så Zelda ser det. Och klämma Bibi på sina gosiga kinder. Gosi gosi...
Men det går väl inte hem hos Zelda. Hon tänker väl att vilken töntig kärring som pjoskar så och vilken töntig röst hon har sen...

Hoppas det vänder alla fall, så hon kan stanna. Vi får se. Under har ju skett i sista minuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar