tisdag 3 mars 2009

Roliga Historier 2

Hänt och hört i vår familj:
----------------------------------------------------------------


Bra tips om ni vill ha barnfritt:

Mina 4 barn och jag (Calle hade inte fötts ännu) berättade Bellmanhistorier en kväll och barnen blev ju ivrigare att berätta ju senare på kvällen det blev.
Jag fick höra:
-Det var en gång finsken och insken och norsken och torsken osv.

Roligt att höra de små var det ju, men det blev ju så sent och jag bad dem att gå och lägga sig nu för nu hade klockan blivit så mycket.

-Bara en till mamma, bara en till, tjatade de.
-Nej nu får det räcka, sa jag.
-Bara en till mamma, tjatade de igen.

Men då sa jag:
-Har ni hört den här då?

Och så fes jag en värsting och jag garanterar att de
försvann kvickt och jag fick lugn o ro...

Och ännu idag när jag vill vara ifred från barnen
så kan jag köra med:

-Har ni hört den här?.. Och de illvrålar -Neeeeej, mammaaaaa.

Och WROOOOM, är barnen borta!

----------------------------------------------------------------

Detta hände när min dotter Johanna var 7 år:

En natt väcktes jag av min dotter.
Hon skrek och grät och sa att det finns råttor i hennes säng och att det håller på och bita på vår hund, det finns blod överallt.

Råttorna pratar så konstigt också, de sa
-Blubb blubb blubb.
Jag steg upp och gick in i hennes rum, flinade,
för jag visste ju vad det var.
-Det är ju valparna som kommer nu, sa jag till
henne.
-Är det?, sa hon och såg så korkad ut.

Våran hund hade hoppat upp i hennes säng och där höll hon just
på att föda valpar.
Det blev 7 valpar. 1 var dålig som veterinären sen tog bort. 3 vita o 3 svarta blev det.

--------------------------------------------------

Roliga kommentarer från min son Calle när han var 6 år:



Calle frågade Johanna: Hur gammal är din pappa?
Johanna: - 41 år.
Calle höjde på ögonbrynen: - Är han död eller?


--------------------------------------------------------------------



- Mamma, idag har jag ätit platta köttbullar hos farmor.



--------------------------------------------------------------------



Calle: - I dag fick vi hundmat i skolan. Jag åt bara potatisbullarna men inte det svarta.

(Han menade blodpudding som min dotter brukar torka i ugnen och göra hundgodis av.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar