fredag 10 april 2009

Påsken i vackra Motala

På långfredagen blev jag barnledig från Calle, så mamma och jag cyklade till stan. Först till minuten och sen momangen och sen ner till hamnen.
Wetternmagasinet i hamnen

Där ringde jag Jocke och frågade vad de gjorde och de var ute på sightseeing med Saras mamma och hennes vän Nisse. Så jag bad dom komma.




Jocke, Sara Nisse och Lena
















Sara och Jocke i närbild






Sen kom Rebecka, Ronja och Rasmus dit i sin nya raggarbli. Jag, Lena, Sara och Jocke fick åka med en sväng.


Sen cyklade jag och mamma til Platens grav och jag fotade vad som står på en skylt för jag har aldrig haft tid att läsa vad som står på den så jag fotade och då kan ni också passa på att läsa.


Göta Kanal

Borenshults slussar


Vid Varamons ankdamm

På lördagen kom Johanna hit och var bakis och la sig på min soffa och Malin och jag väntade på att hon skulle vakna så vi kunde hitta på nåt. Kanske gå ut och äta påskbuffé nånstans, men jag fick inget liv i henne.
Ingela och Roffe och Fia kom hit så vi åkte i stället med dom och köpte pizza och åkte till utsikten på vägen till Borensberg och åt upp dom. Vidare till Salstern och kollade om det fanns någon som redan har dragit dit husvagnarna, men det var tomt.
Iza spydde i bilen så vi åkte till Jocke och Sara och hämtade vattendammsugaren och sen till mammas baksida där vi tvättade bort spyorna.

Hemma på kvällen kollade jag en film och Bibi var så häftig under tiden. Hon hade hittat en bit av en kork i plast så jag kastade iväg den så hon fick jaga den, så kom hon tillbaka med den och satte ner den precis bredvid mej och ville att jag skulle kasta den igen och så höll hon på ett bra tag. Hon var som en apporterande hund då. Efter ett tag for tungan ut på henne och hon flåsade som en hund. Hon påminde verkligen om en hund just då. (...En hund i en kattkropp???) Det var roligt att uppleva.

Nu på söndagen cyklade jag och Malin ut på en tur till Motalas kyrkogård och vi hade ingen aning om att det var så stort. Vi gick där och kollade på barngravar. Det var så fint pyntat hos dom, stackarna.
Sen till Bondebacka och sen hem. Malin fotade och jag fick inte fota....snyft.

2 kommentarer:

  1. Det va ju fasen att du tog kort på den sidan av slussen, jag och Rauno röjde ju på andra=(

    SvaraRadera
  2. Morrmorr behöver ha sittplats och det fanns det inte på den andra sidan....

    SvaraRadera