onsdag 22 april 2009

Jamas Jamas

Dag 4:


När Jamas kom till oss var det som att hon hade bott här hela sitt liv. Så hemtam på en gång. Igår började det vända. Hon börjar bli lite skygg.
Bibi var rädd för henne när hon kom och nu är det tvärtom, Jamas är osäker på Bibi. Varför blir det så här tro? Var har jag gjort fel?
Okej att Johanna och jag klippte hennes hår i gumpen för bajs fastnade där och att jag har borstat henne, men det är väl inget illa menat, eller tror Jamas det?
Nu gömmer hon sig under min säng och jag har varit där och klappat henne och hon spinner och lägger sig på rygg och ser ut att njuta av det. Förut kom hon fram till köket och Sara sa till mig att nu är hon framme, men vände tvärt tillbaka under min säng. Blev rädd för Sara. Inte bara på henne utan alla som går i lägenheten.
Bibi har absolut inte gjort henne illa, det vet jag. Och absolut ingen annan heller. Hon är inte rädd för Calle. Hon låg i Calles säng och Calle klappar henne och får göra det utan att hon sticker iväg. Men skulle jag göra det så sticker hon efter ett tag.
Hoppas att det går över. Måste ge henne tid.
Sen ska jag döpa om henne till Jamis då Jag tycker Jamas är ett killnamn.

Idag kom Jimmy med Meg och hälsade på. Och jag passade ju på att ta kort på snyggingen. Jag ska ev. till Jimmy i helgen och passa på att sola, då de har lovat fint väder.
Meg har varit och nosat på Jamas då hon låg i min säng och det gick bra. Jamas stack inte iväg. Kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar