torsdag 9 april 2009

Minnen

När mina barn Jocke och Johanna var små var vi en gång inne på en bank. Barnen var mer vilda än tama. Det var kö och jag var tvungen att sitta ner och vänta. Barnen blev otåliga och började springa runt i banken och jag tyckte alla fall att de störde en tant som satt bredvid mig, men hon sa att det inte gör nåt.

De sprang och sprang och lyssnade inte på mig ett dugg, när jag bad dom låta bli. Då började jag bli nervös. Det gick ju inte an att ha barn som sprang runt runt där inne.

Jag gick fram till Johanna och sa att - Slutar inte ni springa runt här inne så kommer bankfarbrorn att slänga ut er.
Efter ett tag ser jag henne gå till en gubbe med lång rock och börjar och dra i hans rock upp och ner. Jag tänkte vad nu då? Då hör jag henne fråga gubben, högt och tydlig med sin babyröst - Är du bankfarbrorn som ska slänga ut oss?
Gissa om jag önskade vara nån annanstans just då. Det var så pinsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar