torsdag 25 juni 2009

Varamon idag igen

I dag cyklade vi ner till Varamon. Calle, jag, mormor, Malin och Madde.
Vi la oss nära bryggan där det var solplats och jag hade stekt med hambugare med bröd i folie och det var gott när man blev hungrig.

Innan vi åkte frågade jag Calle om vi kunde köpa färdiga hamburgare från Lidl och ta med och äta kalla, men det passade inte, så för att vara hygglig gjorde jag med hambugare, men det dög ändå inte åt honom. Han har inte ätit mycket grabben idag. Han tjata om kakor, men det är ju ingen mat, så det fick han inte av mig. Men mormor köpte pepparkakor som han ville ha, som han knaprade på. Vad gör man med en matvägrar pojk?

Sen fick vi en idé om vi skulle hyra trampbåt och det gjorde vi, men fick inte med mormor. Så vi trampade en timme och vi alla turades om att trampa och solade och fotade och Malin och Madde doppade sig då. Men jag vägrade bada idag. Det var iskallt. Kanske bättre imorgon tänkte vi, men kom överens om att bada i Lithobadet i morgon så vi får bada i tempererat vatten och kanske Calle lär sig simma då. Vi får hoppas på det. Familjebiljett kostar 90 kronor och man får bada hela dagen om man vill.

Det var en massa norrmän i dag hörde jag på deras prat.
Vilken tur vi har som bor i en så bra stad som Motala. Här finns allt. Man behöver inte åka på semester nånstans, för det bästa finns ju här mitt framför näsan på oss. Så i år ska vi ingenstans utan njuta av vackra Motala och Nordens största insjöbad: Varamon.
Karuseller kommer ju hit när Motalafestivalen kommer och då kan man passa på att åka då om man vill det.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar