måndag 22 juni 2009

Midsommar kvällen

Vi var på dans, Johanna, Sara, mamma och jag. Vi hade roligt som vi alltid har tillsammans.
Vi blev uppbjudna hela tiden och det var kul. Finska män har den traditionen att alltid följa kvinnan till bordet när man har dansat klart och man dansar alltid 2 danser. Nu vet jag det, men inte då. Efter en dans tackade jag för mig och skulle gå då tog han tag i mej och sa, en dans till. Okej sa jag och dansade på och sen kände mig fånig när han följde mej till bordet. Jahapp, tänkte jag och såg Saras kavaljer göra likadant, så då kopplade det att man gör visst så.

Blev så irriterad på en kille. Första han gör när jag steg ur taxin till dansen, slänger sig på mig och pussar mig mellan brösten. Vilket välkomnande. Sen var han som en svans efter mig hela tiden som att han ägde mig. Han köpte drinkar och så till mig. Ok, gör det då, tänkte jag och drack så klart. Men han försvann snart då jag inte visade nåt intresse.

Allas våran Västerkille Amppo var där och serverade. Han hade cowboy hatt på sig och såg så stilig ut. Det var han vi fick skjuts av hem när det var slut på dansen.
Billig öl hade de. 15:- flaskan, helt otroligt. Amppo kom fram och sa att i 10 minuter till får man 2 öl till priset av en och vi slog ju till förstås.

Det var roligt och det ska vi göra om så klart.

På lördagen, midsommardagen sov jag hela dagen ända till 21:30 på kvällen. Hade feber och hosta och förkyld och allt möjligt. Sjukan hade kommit tillbaka. Kollade film på kvällen och får ett telefonsamtal av en kille som antagligen ska skälla ut mej som han alltid gör, så jag la på luren. Jag orkade verkligen inget då. Somnade nästan till filmen och idag först känner jag mig någorlunda frisk så man kan hitta på nåt med barnen kanske. Bada eller nåt. Vi får se hur jag mår.

Igår spelade vi fyrmanswhist hos mamma och det var skitkul. Sara och jag mot mamma och Johanna. Det ska vi nog göra om idag igen.

1 kommentar:

  1. Vilken karl!!!!! Var det ingen du kände eller så? :) / nina

    SvaraRadera