onsdag 3 juni 2009

4035 unika besökare

Vad roligt. Idag har jag passerat 4000 strecket på unika besökare. Det var ju trevligt. Tack ska ni ha.

Det tråkiga i dag som har hänt är att min dammsugare är trasig. Calle och hans kompis Villy har lekt med den när jag var hos mamma. De skulle överraska mej genom att diska och dammsuga, men så tog väl leklusten överhand för när jag kom hem och skulle dammsuga så lät dammsugaren nåt hemskt.
Gick ner till mamma med den och rengjorde allt. Alla filter osv. Men den låter lustigt ändå. Så den är trasig. Och när jag frågar barnen vad de har gjort så säger Calle att de dammsög sina kinder och att den då började låta konstigt.

Så typiskt ungar alltså. Inga pengar till att köpa en ny har jag. Snyft.

Min kaffebryggare är också paj. Min son Jocke råkade ta sönder glaskannan så nån ny till den hittar jag inte så jag slängde hela bryggaren. Nu tar jag vattenkokaren och silar kaffet genom ett filter direkt i kopp o det funkar bra. Men nån substitut till dammsugaren har jag inte.
Min son Jocke har ju lånat min vattendammsugare som också fungerar som en vanlig dammsugare också, så nu blir inte han glad när de blir utan. För utan dammsugare klarar jag absolut inte då jag har katter som hårar och de stökar ner med sin kattsand också. Nån som har en billig och bra till salu? Kontakta då mig genast.


Jocke, Sara och Johanna är på väg till Sölvesborg till Sweden Rock och vad jag avundas dom. Skulle också vilja bli ung igen och leka rövare och ha följt med. De ska sova i tält och vad roligt de kommer att ha.
Jag går ut med Iza när hon bor hos mamma nu när Johanna har åkt. Och en gång om dagen ska jag till Saras och Jockes katter och mata och rensa lådan hos dom. I helgen blir det väl att jag är där ett tag för katternas skull.
Ja, inte mer att skriva idag då.
Slutet gott och allting gått...sönder....

2 kommentarer:

  1. Tack för kaffet! Det blev ju kaffe ändå, trots trasig bryggare. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, som tur är..Tack själv att du ville komma

    SvaraRadera