fredag 19 juni 2009

Midsommarens Afton


I dag åt vi midsommar mat som är så god varje år. Sill o potatis och ägghalvor med räkor. I år hade vi också rökt skinka som var väldigt god och kassler till dom som inte tycker om sillen.
Det var jag, Malin, Madde, Jocke, Sara, Johanna, Ritva och mamma. Ingen nubbe i år heller då barna var med. Tar igen det när de blivit äldre...
Johanna och jag plockade varsin midsommarbukett som blev så vackra. Bilder tog jag men Malin har väl inte lagt upp dom i datorn ännu...(hennes jobb:).

I kväll ska vi på dans. Finsk "Juhannus Tanssit". I Varamon. Skulle inte alls nånstans idag men finsk dans har jag aldrig varit på så vi ska dit allihop, utom Malin och Madde. De ska kolla film som de hyr genom internet. Calle är hos sin pappa.

Igår var jag med Ritva och Johanna på återvinningen och där köpte jag platåsandaler för 25:- som alla tycker är fula, men inte jag....Gillar dom skarpt och sköna är de. Köpte också 2 halsband.
Sen var jag till bolaget och handla till mamma och 2 öl till mig. Ska köpa en öl därborta med, så det räcker nog. Kommer en dag i morgon med.

Kissepissarna fick ju också naturligtvis midsommarmat, men man kan tro att de glor på och föredrar varandras mat. Eller hur? Det blev ju räkor naturligtvis...



Och äntligen har liljorna slagit ut på balkongen och är så vackra så det blev en bild där med....

God fortsättning på er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar