lördag 13 juni 2009

Loppiset i Motala 13 Juni



Sån förväntan jag hade på loppiset idag då det är Vätternrundan och allt och vi hade blivit lovade plats på Gamla Stan utmed cykelvägen och nära stan och var hamnade vi? Jo, inklämda vid Cafét Gamla Stan vid 59:an, tjohoo.
Det kom så mycket folk att man inte hann med, skulle jag vilja skriva, men det blev tvärtom. Turisterna visste väl inte ens att vi fanns där. Det kom bara en massa pensionärer. Inget fel på pensionärer, men man hade mer förväntningar med olika åldersgrupper.
Inte fick vi ens ihop nåt med pengar heller. Det blev HELA 335:-.
Tack alla ni som köpte nåt av oss alla fall.

Det hela blev annars lyckat, för det är kul att träffa folk och titta runt på vad andra säljer och jag tycker jag gjorde lite fynd. Köpte pocketböcker för 3:- stycket och en pärlbok för en tia.
Och snälla Sollan skänkte 2 te/kaffe-kannor till mej, varav Johanna snodde den andra :(
Tack Sollan, du är en ängel, det var himla snällt av dej.



Lika mycket vi åkte dit med lika mycket åkte vi hem med.

Får ta igen det i Nästa loppis som ska vara i Ekön den 29/8 på Tant Grön kl: 10.00 - 15.00 här i Motala. Då blir det förutom loppis: Cross uppvisning, veteranbilar, musik, chokladhjul och mycket mera lovas det. Så det vill jag inte missa. Och vädret får vi hoppas, blir bättre då.

Idag hade vi ganska okej med vädret förutom lite duggregn den första tiden.

Stackars cyklister har haft ösregn hela tiden, tycker jag. Det enda jag har gjort nu inför loppiset idag, har varit att kolla på klart.se och aftonbladets vädersajt för att se om det blir uppehåll nån gång och sån tur vi fick, så blev det så.....(tack väderguden, om du nu finns nånstans....)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar