måndag 29 juni 2009

Helgen och i dag

I lördags var vi i Lithobadet igen. Mamma, Calle, jag, Malin, Martina, Rasmus, Madde, Johanna och Rauno. Det var härligt som vanligt. Att simma och Calle tränade på sin simning. Vi hade matsäck med oss och Calle ville inte ha tunnbrödsrullar jag gjort med mig så han fick köpa hamburgare.

I söndags var vi i Varamon. Barnen och Rauno åkte trampbåt. Jag satt på stranden i skuggan för att jag hade bränt axlarna. Mamma och Ritva satt på en uteservering.


En stor båt såg vi också. Ovanligt då det är så långgrunt.


I dag var jag, mamma, Johanna, Calle, Malin och Martina till Lithobadet.
Calle har lärt sig att simma. Kul. Behövs bara mer träning för att våga ta med honom ända till det djupa utan oro. Han har också hoppat ner i vattnet som en tok i dag. Fattas bara att han en vacker dag dyker också.
Calle har fått bada med t-shirt då jag är så orolig att han bränner sig rejält, fast i slutet tog jag bort t-shirten så han kunde få vara utan.
Madde dyker bra har jag sett, liksom Johanna. Malin är inte helt förtjust idet. Hon är som jag. Jag dyker heller inte. Nog för att jag har gjort men inte nu när man har blivit äldre.

Härliga sommardagar har man fått alla fall. Bad och sol som det ska vara. En underbar minnesvärd sommar och man får hoppas det blir flera såna här dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar