onsdag 27 maj 2009

Skolavslutningen för barnen närmar sig.

Jahapp då slutar Malin 9:an och ska börja på gymnasiet. Otroligt vad tiden går fort. Och jag blir bara äldre och äldre.

Kom att tänka på när Johanna började på dagis och vi föräldrar med barnen stod utanför dagiset och väntade på att få komma in när Johanna plötsligt slänger ur sig till min granne att:
- Reima....Du borde banta!
Gissa om jag skämdes....ville bara försvinna från jordens yta och jag kunde se att Reima blev pionröd i fejat och antagligen jag med.
Hon kunde aldrig vara tyst om nånting Johanna. Hon sa allt som föll henne in.

En gång när vi var i affären så sa Johanna till ett äldre par att inte jag har råd att köpa godis och då fick hon det äldre paret att köpa godis åt henne. Också så himla pinsamt.

Det har inte hänt så, med något av mina andra barn, inte som jag kommer ihåg alla fall.

Och Calle lille som är så snäll har mig veterligen uppträtt så snällt varje gång vi har varit nånstans, som tur är.

Godisboxen.se

2 kommentarer:

  1. calle snäll? HAHAHA, nä bara skoja! //madde

    SvaraRadera
  2. Det vet jag väl att du gjorde....fniss.

    SvaraRadera