fredag 29 maj 2009

Otrolig borste för djur

I morse borstade jag Jamas, för hon fäller så mycket.

Sen gick jag till min mamma och där trimmade jag hennes trädgård och sen var hennes granne ute och jag såg ju att hon behövde hjälp. Jag frågade henne om jag fick trimma hennes trädgård med, för hon var så rädd för grästrimmaren, så hon sa ja.
Min bror var där också och han sa att är det inte bättre vi klipper hennes gräsmatta först med motorgräsklipparen. Det höll jag ju med om. Grannen hade kört med handjagare, tror jag det heter. En gräsklippare man kör fram o tillbaka, så resultatet var ju inte så bra. Men vad fint det blev när min bror klippte gräset.
Johanna övertog trimningen och jag krattade och brorsan klippte gräs, så det blev jättefint. Och hon behövde verkligen hjälp och fort gick det. Så nu har vi gjort en god gärning idag :) Det kan vi vara stolta över.

Efter ett tag gick Johanna hem och ville prova sin nyköpta borste på Iza och jag tjatade om inte hon kunde följa med hem och prova på Jamas och det gjorde vi och resultatet är ju förbluffande. Helt otroligt, fast jag hade borstat Jamas innan.
Kolla bara:






Sen borstade Johanna korthåriga Bibi också och det blev en rejäl hög där med, som är på pallen:


Men det var inte populärt för kissisarna. De försökte smita hela tiden och Bibi jamade så gulligt och vill bort. Men fina blev de. Klickar ni på bilden så ser ni hur borsten ser ut.
Svårt var det att dammsuga bort håren från mattan så jag tog en klädvårdsrulle istället.

Tingshop.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar