måndag 25 maj 2009

Kvällspromenix


Malin och jag var ut en runda med Iza, då jag nu är hundvakt, eller mamma har henne hos sig och jag går ut med henne. När jag kom hem så kom jag på att vi inte hade nån nyckel. Oj vad gör vi nu, tänkte jag. Grannen Idas nummer hade jag inte på min mobil, utan hennes nummer har jag på andra simkortet. Jag ringde Jocke så han kunde ringa grannen och be dom öppna till oss då vi bor i samma hus. Och det gjorde Adde åt oss. Vilken tur. Så klantigt av mej.
När vi gick ut tog jag ju nycklarna med mig som vanligt och när vi kom hem och jag skulle låsa upp kom jag ju på att nyckeln är i andra jackan. Hade ju tagit bort hemnyckeln från nyckelknippan då vi gick ut i fredags och glömt sätta tillbaka den i nyckelknippan.
Ja, ja nu har vi kommit in allafall. Dörren till lägenheten låste jag aldrig, för om Calle ville in tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar