söndag 10 maj 2009

Parningsdags, långhåriga kattungar..

Får jag presentera: Varg.


Och: Jamas.


Idag var jag hemma hos Jocke och Sara och skulle se hur det går med Varg och Jamas. Igår lämnade jag Jamas hemma hos dom för att de skulle få para sig och jag hoppas det lyckades.
Jocke har sett att de har hållit på 2 gånger och jag såg 2 gånger.
Hoppas Varg hittade rätt. Den sista gången, såg jag att det lyckades.

Det ser så brutalt ut. Varg hugger tag i nacken på henne och sen börjar han trampa med bakbenen och Jamas börjar också trampa med sina baktassar och böjer upp rumpan. Sen när han har hittat rätt så tjuter Jamas och klipper till varg sen och sen kutar de iväg åt varsitt håll och rengör sig.
Provade en gång till men då ville inte Jamas och då tyckte jag det fick vara nog för denna gång. Blir det nåt så blir det.

Här ville jag inte störa dom med blixt i kameran, så bilderna är lite mörka.


Här på bilden tjuter Jamas.


Sen fick hon vara lite ifred för Varg så jag lyfte upp henne högt från honom och sen tog jag ner henne när jag tyckte hon var beredd igen.


Varg spanar upp på Jamas.


Så förhoppningsvis har de lyckats med kattungar. Och naturligtvis ska jag fota och följa utvecklingen här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar