tisdag 21 juli 2009

Psykologi

Jag kollade nyss på en novell på tv2 som hette "Min bästa vän" och såg unga tjejer vara i hem som kallas Paragraf 12 Hem och jag hade ingen aning om att såna hem fanns och satte mig och googlade runt om hemmen, tills jag kommer in på en sida om narcissistisk personlighetsstörning och här får man läsa om 20 drag av personlighetsstörningar och hur många har din?

Jag har varit tillsammans med en kille som jag tror lider av Narcissistisk Personlighetsstörning. Nästan allt stämmer ju in på honom och honom har jag gillat väldigt mycket och gör det fortfarande och inser nu att ingen förändring finns för att det ska bli bättre. Man blir besviken gång på gång. Och jag hoppas jag får in det i skallen på mig själv att undvika honom.
Klicka här så kommer ni till sidan. Väldigt intressant faktiskt.

Jag har varit intresserad av psykologi och har läst mycket om det och nu har intresset vaknat till liv igen. Finns ju en massa störningar, t.ex Borderline, Manodepressivitet mm. Jobbigt för alla inblandade. Ska sluka mera om ämnena...

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Fina bloggar du har!
    Jag har en fråga om broderi och hoppas att du kan hjälpa mig!
    Jag har ansvaret för en verksamhet som är som ett allaktivitetshus, men riktar sig i första hand till vuxna med psykisk ohälsa, alltså precic det du skrivit om i senaste inlägget, men nu har vi fått en beställning på en broderad tavla som en av våra deltagare ska göra och motivet är Sofiero slott!
    Jag har en någolunda bra bild men vet inte vad och hur jag ska göra för att förvandla bilden till en korsstygnsritning, vet du något bra program som inte är för dyrt, eller hur gör man?
    Hoppas du kan hjälpa oss!
    Soliga kramar
    Carina
    ang. det du skriver om i sista inlägget, så

    SvaraRadera
  2. Hej. Det finns många program och jag googlade runt med orden "cross stitch program" och hittade en massa program, ex: "PcStitch" mm. Kolla in den här sidan också: http://www.stoik.com/hobby/stitch/ Hoppas det hjälpte dig något:)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!
    Jag ska kolla dessa!
    Ha en bra sommar!
    Carina

    SvaraRadera