torsdag 16 juli 2009

Dagens garv

Här har man varit så duktig och KREATIV som grannen kallar mig, och sytt en klänning idag och blev så nöjd med den och den satt bra. Tyget är ju nytt och jag ville inte att tyget skulle kännas så nytt utan mera mjukare, om ni förstår vad jag menar. Så jag slängde in den i mammas tvättmaskin, för det var hos henne jag sydde, och hon skulle ändå tvätta annat och när maskin var färdig tog jag med den hem och hängde ut den på balkongen för att torka och vad händer när jag satte på den? Jo, den hade krympt i tvätten och satt som korvskinn och vid brösten såg det ut som att den skulle explodera i vilken sekund som helst. Men jag fick mig ett gott skratt alla fall:)
Den har nu antagligen blivit en till två storlekar mindre....



Så man kanske skulle ha gjort som syslöjdsfröken i skolan sa : -Tvätta tyget först...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar