onsdag 15 juli 2009

Övernaturligt?


Jag måste få berätta:
I natt på småtimmarna vaknade jag av att det var iskallt och att jag frös och jag lovar....hade jag blåst ut min andedräkt hade det nog kommit ut ånga,... så kallt var det!

När jag låg där i sängen försökte jag komma på hur jag skulle kunna klara av att lämna sängen från det "varma" täcket för att ta på mig något varmare, innan jag fryser ihjäl, och OM jag kommer frysa ihjäl ifall jag stiger ur sängen, men beslöt mig alla fall att göra det. Jag steg upp och letade upp min morgonrock, tog på mig den och la mig ner under täcket igen för att försöka få upp värmen så som jag frös. Och det är ju sommar nu och det var en annan slags kyla än från en "sjukdomskänsla-kyla". Ingen feberfrossa eller nåt sånt.

Jag hade inga tankar om att detta kunde vara nåt övernaturligt förrän då när jag befinner mig mellan vakenhet och sömn, hör en röst säga: - Det är pappa som vill dig något.
Mina ögon for upp automatiskt som det gör och jag blir klarvaken och jag kan tänka mig, ser ut som en med stora ögon som tefat. Men förnuftet tar överhand och jag somnar om.
Vaknar på morgonen, varm och svettig, som en sommarmorgon kan vara, med dessutom en morgonrock på mig och täcke.

Jag berättar det sedan för min dotter Johanna om det märkliga och hennes första reaktion, - Du fick besök från andra sidan. Och nu efteråt tänker jag på Varför jag inte blåste ut min andedräkt för att se om det kom nån ånga, när jag berättade om kylan.

Nyss ringde min dotter och frågade om jag har läst hennes blogg och jag sa nej, för jag kollade film. Men gjorde det nyss och ser att hon har pratat med farmor att hon var vid gravarna i Kiruna igår och lämnade blommor vid pappas och Kickis (en kompis) grav och att hon har skrivit med fet text: Morfar ville bara säga att farmor va där igår o hälsade på han o Kicki., som en hälsning till mig.

Lite mysko är det väl alla fall det som hände?


3 kommentarer: