söndag 19 juli 2009

Antikrundan:)

I helgen var jag hos syrran och vi har varit på Wetternmagasinet och haft skitkul.

Igår när Syrran satt på balkongen så ropade hon på mig att jag skulle komma ut o titta på oss, Ritva, Erika och jag. När jag kommer ut ser jag 3 pensionärer med sina rollatorer och som är på sin antikrunda på stan. Den ena av dom har blonderat hår och jag sa till syrran att den där blonda är du.... Vi ropar åt dom att: -Vad gulliga ni ser ut. De hör inte så bra och de kommer fram till syrrans balkong och vi pratar med dom om att här sitter vi och fantiserar att det är vi i framtiden, när vi såg er. Och de berättar att de har varit till hamnen och fikat och är på väg hem. De är 85 - 94 år gamla de tre. Vi berättar att vi ska dit i kväll och ta oss en öl och den ena säger att : - De släpper inte ut oss på kvällarna, annars skulle vi ha följt med. Och vad vi garvade. De var så roliga med humor och så. Jag sa att min rollator ska vara svartlackad och den ena hade en som var svart och visade upp den och jag sa att i våra korgar är det inte tomt, där ska vi ha en 6-pack öl och sen ska vi skaffa registreringsskyltar och den ena tanten sa att det finns ficklampor att köpa till också, men att de inte behöver ficklampa för de får inte gå ut på kvällarna.
Vad roliga de var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar