fredag 12 mars 2010

Winnie och Jamas Dag 2

Igår blev jag biten av Jamas. Hon diade Winnie och Winnie kom åt hennes sår så hon skulle ha bitit ihjäl ungen om inte jag kom med min hand och greppade tag i Winnie. Så hon bet mig i stället. Jag särade dom åt för jag tänkte att Jamas ska då inte få bita ihjäl Winnie.
Winnie har legat i en bädd med värmedyna som har hållit henne varm. Så i natt har jag matat varannan timme med mjölkersättning och det har gått bra. Har tagit papper och torkat rumpan så hon har bajsat och kissat. Hon har kissat vid varje måltid:)
Har också satt på Jamas tratten på huvudet som hon fick för att inte slicka på sitt kejsarsnittade sår och har låtit Winnie dia.

Sen nu på morgonen kom Johanna hit för mitt pekfinger svullnade upp rejält under natten så jag kunde inte röra handen för det gjorde så ont. Jag ville att Johanna skulle hjälpa mig att sätta på tratten igen för risken att Jamas igen skulle bita Winnie. Efter ett tag tog vi bort tratten och Jamas luktade på sin unge och började slicka Winnie och nu har hon inte lämnat Winnie nånting och jag blir så orolig för att Jamas blir hungrig och törstig och kissnödig.
Jag har gett Jamas resterna av modersmjölkersättningen som har blivit över varje gång jag matat Winnie för jag inte vill att Winnie ska plåga Jamas allt för mycket med sitt diande och komma åt såret, så hon får ersättningemellanåt och så jag har aktat Winnies tassar hela tiden så de inte rör såret och nu behöver jag inte göra det längre utan jag ligger bredvid och kollar om Jamas protesterar över smärtan men det verkar inte vara så ont längre för nu har Winnie petat med tassarna på såret och Jamas har inget sagt. Så nu ska det väl fungera bättre för var dag som går.

Min hand fick jag penicillin till och har den i bandage indränkt med alsolsprit och känner mig handikappad med bara en hand.

Här är bilder Malin har tagit:)









Hoppas allt går bra nu.

CoolStuff.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar