onsdag 17 mars 2010

Jamas och Winnie

Efter att Jamas hade bitit mig så svullnade pekfingret upp nåt enormt och spred sig till fingret bredvid och ner på handen. Fingrarna var som stoppade korvar så jag fick åka in på akuten mitt i natten mot lördagen. Fick stelkrampsspruta och antibiotika direkt blodet och kirurgen sa att jag måste tillbaka klockan 9 på morgonen.
På morgonen kom jag tillbaka och skickades till US i Linköping. Fick läggas in på handkirurgiska med dropp och gipsskena så handen fick vila i högläge. Pratades om operation...
På måndagen fick jag åka hem med tabletter i stället då svullnaden på fingret bredvid pekfingret hade sjunkit, men fick behålla gipsskenan på, trist.
I morgon ska jag tillbaka till US till sjukgymnastiken, för fingret kanske inte funkar som det ska. Allt för ett kattbett:( Hoppas jag slipper gipset...
Allt med Jamas och Winnie har fungerat över förväntan. Jocke tog över matningen varannan timme på natten när jag låg inne o jag hade världens hemlängtan till katterna. Sen ville Winnie inte ha mera från nappflaskan så Jamas hade nu tagit över helt med ammandet. Jocke vägde ungen kl 22 varje dag och på så sätt fick vi koll på om Jamas hade mjölk o det hade hon. En dag gick hon upp 20 gram och det har varierat från 13 gram och uppåt. Så kattungen kommer att överleva, tjohoo.
Jag ringde till veterinärstationen och berättade allt och de trodde aldrig ungen skulle överleva och när Jamas ska ta bort stygnen ville de att jag tar med Winnie också, så att de får se henne:)
Har tagit bilder med en hand, lite krångligt, men det gick.

Bild på dag 6:



Bild på dag 5:


Bild på dag 4:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar