tisdag 9 mars 2010

Jamas Dräktig, Tjohoo!!!

För knappt 9 veckor sedan parade sig Jamas med en kille som heter Tusse och han är också långhårig som Jamas.
Och idag på morgonen hoppade Jamas upp i min säng, blöt på svansen(bytte sängkläder i går, suck.) och väckte mig kl 6 och jag undrade vad hon nu har gjort innan jag vaknade till ordentligt och förstod vad som var på gång.
Har ringt veterinär och allt är som det ska. Det är blodblandade fläckar lite här och där i sovrummet och hallen och det är som det ska. De ville att jag ringer kl 11.30 om inget har skett. Johanna kom hit på morgonen och hjälper till.
Äntligen lyckades Jamas bli dräktig:)
Tusse är en fin pappa, rödhårig och har världens gulligaste blick och jag hoppas ungarna blir fina och naturligtvis att allt ska gå bra. Tur att det finns veterinärer.
Så nu är det bara till att vänta.
Kommer naturligtvis och skriva hur det gick med allt:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar