torsdag 11 mars 2010

Jamas



Hon har ju alltså fött 2 ungar för 2 dygn sedan som inte gick att rädda och igår ringde jag till Valla Djurklinik och ville höra deras åsikt om vad de tycker jag ska göra med Jamas då hon har ungar kvar i sig. De ville jag skulle komma in direkt för kejsarsnitt på katt och jag frågade om priset och de sa att hon måste röntgas och det kostar också, så sammanlagt 10 000:- trodde hon det skulle kosta. Jag sa att jag har en veterinärtid i morgon kl 8.00 och att jag avvaktar till den tiden.

Nu på morgonen var jag till klinikveterinären Björn Elvgren på Motala Djurklinik och lämnade in Jamas för kejsarsnitt och bävade för hur mycket allt kommer kosta för mig. Han sa att det är relativt billigt mot vad det brukar kosta och så sa han 2000:-. Jag tänkte Gudars skymning, så billigt mot vad jag hade räknat med. Härligt, härligt. Nu blir jag inte ruinerad. Nog för att 2000:- är mycket pengar men mot: 8000-14000:- som jag har googlat om vad det kostar så är ju inte 2000 mycket. Vilken lycka! Och Björn på Motala Djurklinik är duktig.

Så nu väntar jag på att de ska ringa mig vid 11 tiden och tala om hur det gick. Ungen/ungarna vet jag inte om de klarar sig. Huvudsaken är ju Jamas naturligtvis.
Samtidigt ska de kastrera och öronmärka henne för 2000:-. Tack Björn!

UPPDATERING:
Björn ringde och sa att det fanns en unge kvar som visar på svaga livstecken men att ungen ligger på värmedyna och blir omskött och masserad, så vi får hoppas att den klarar sig. Hoppas hoppas....

1 kommentar:

  1. Fan vad skönt att det "bara" blev 2000 kr då, istället för dom summorna du hade googlat på.
    Hoppas lille Jamas mår bra!

    Mvh// chrille

    SvaraRadera