fredag 20 februari 2009

Hus Djur

Nu har jag en katt på prov. Det är min brors sambos katt som inte går ihop med min brors katt så jag ska testa om jag kan ha den.


Bibi


Katten har många namn. Från början: Bimbo eller katten och nu Bibi. Jag vill så gärna ha en katt men jag får klåda av Bibi och ska testa om det går över. Det har blivit en förbättring med klådan.

Och jag som aldrig skulle skaffa en "vanlig bondkatt", men jag har visst ändrat mig.
Jag vill ju väldigt gärna ha en Maine Coon katt då de blir så stora och har sina "örontofsar" som lodjur har och vem vet jag kanske köper en. Allt beror på om vi tål katter.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag fick "inspiration" av min son Jocke och hans sambo Sara då de har köpt katter. En av dom, Varg, har blandning av Perser och Norsk Skogskatt och han är så himla fin med långhårig päls och burrig är han. En egen personlighet, lugn och bara är sig själv. Cool:


Varg



Sen har de en flicka som heter Vega och är en blandning av Norsk Skogskatt och bondkatt. Också snygg och långhårig päls:


Vega
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har också provat få Bibi att vänja sig vid min dotter Johannas hund Iza, men har bara testat ett par gånger och katten gömmer sig och hunden spanar. Med lite tålamod ska det väl gå men just nu har jag brist på sådant.
Iza, som jag kallar Fisflisan är en vit schäfer med stamtavla.
Förhoppningsvis ska jag kunna ha Iza hos mej på dagarna då Johanna jobbar och kunna samsas med Bibi och med lite mera tålamod från mej så ska det väl kunna gå.


Iza

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar