fredag 27 februari 2009

Hemma Pyssel

Måla på glas är någonting jag rekommenderar. Det är kul och man får det som man själv vill ha, eller man försöker måla så gott man kan. Här visar jag några bilder på vad jag har målat.

(Klicka gärna på bilderna för att se dom i större format)

Glas med lite fåniga blommor på, passar snarare till kalas.


Flaskor som jag har lite överallt. Enfärgade.


Försökte leka lite konstnär, men men....


Burkar med socker och mjöl i som jag har framme jämt på diskbänken.


Sedan vet jag att många har en plåtbricka som jag har här. Har haft den flera år i ett skåp och tog fram den och målade en schablon på den och har den över vitrinskåpet.


Hade en blå vas och jag har ledsnat på blått överallt och målade vasen vit istället med en schablon på och gick ut och plockade röda grenar och målade vitt på vissa och behöll några ofärgade; röda.
Hyllan den står på är en hylla jag hade över köksfönstret och det har jag också ledsnat på så jag betsade den brun och har satt upp den i vardagsrummet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar