tisdag 1 september 2009

Själstecken

I går fick jag låna en bok av grannen. Jag bara måste ha böcker att läsa.
Rosemary Altea - Själstecken, en bok som jag rekommenderar till alla "sökare" här i livet, som jag, som funderar mycket till meningen med livet egentligen.

Jag slukade boken på en dag. Kunde inte lägga ifrån mig den. Den beskrev olika typer av själar här på vår jord och nu fick jag svar på varför jag är som jag är och varför det inte fungerade med min förra "pojkvän" . Fick veta vad mina barn är för själstecken och den stämmer så bra så läs den. Fick svar på varför mina barn är som de är.

Släng alla astrologi böcker. Denna bok är den sanna boken om oss.

Jag fick reda på att mitt element är eld (=energigrupp) och mitt själstecken Drömmande. Min energi Centralt.

Ni alla sökare där ute. Köp den. Ni blir inte besvikna!

Och framför allt vill jag säga till er som jobbar med att hjälpa människor, Läs den och ni har lärt er nåt om människor och kan hjälpa dom därefter!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har oxå läst den boken, och tycker liksom dig att den var jättebra! Kul att du har hittat ditt själstecken. Själv håller jag på att leta fortfarande. Jag sitter och pendlar mellan två stycken kanidater och det ena av dem är det som du är. Därför tänkte jag fråga dig om dessa påstående (som jag skrivit här under) stämmer in på dig, för det kan hjälpa mig lite på vägen när jag letar. Det är såna egenskaper som är typiska för mig som jag skrivit. Och stämmer dessa egenskaper in på dig oxå så kanske även jag är en drömsjäl :-)
    Stämmer följande egenskaper in på dig?
    * Gillar inte stress
    * Lugn utåt men som en orkan inombords
    * Blir ofta nervös och uppstressad
    * Gillar inte att vara inblandad i konflikter
    * grubblande
    * osäker på sig själv
    * fanatisfull
    * otålig
    * väldigt känslig men kan behärska sig
    * social men ingen ledartyp
    * gillar inte för tunga ansvar
    * virrig :-)

    kramis

    SvaraRadera
  2. Det var ett tag sedan jag läste boken. Vill verkligen kolla så det stämmer innan jag skriver nåt galet här. Men får ta en titt i boken igen:)

    SvaraRadera
  3. Ja, gör det. Det skulle vara väldigt spännande. Jag har lyckats att avläsa nästan alla mina anhöriga förutom mig själv.
    Där står jag och väger mellan två stycken, bland annat det själstecken som du är :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har precis börja läsa boken och har svårt att lägga den till sidan. Men jag måste säga att det inte var så självklart att bli klar över vilket själstecken man tillhör. Känner mig lite förvirrad för att vara ärlig.

    SvaraRadera