söndag 9 augusti 2009

Varamon idag igen

Vilken underbar dag vi har haft idag.
Klockan 01.00 i går natt hade Mattias från Enköping kommit hit med sina 3 polare och hade satt upp tält vid hundbadet i Varamon. Coolt. De gillar verkligen Motala.

Sen kom de hem till mamma och jag, o de 4 pojkarna, mamma, Ritva, Rauno, Malin och Calle gick ner till Varamon för att bada.
Johan och Jani var i först av pojkarna, såg jag.

Jag och Malin och Calle var i Sjövik för och äta pizza när Ritva ringer och säger att nu får ni ta och skynda er och komma och fota för nu är Mattias i. Ja, ja, vi kommer när vi har ätit klart, sa jag. Mycket riktigt, där var han med kompisen Fredrik, tror jag han heter. Mattias och Fredrik var i i över en timme enligt mamma.
Johan och Jani såg jag bada en snabbis och fort upp. Det gäller att vänja sig i vattnet, sen är det bara skönt. Malin och jag simmade till första grundet och jag var säker på att det finns ett till, så vi simmade ganska långt ut och hittade inte andra grundet. Mattias och Fredrik var med oss ut till första grundet. Kul.

Mamma bjöd dom på mat hemma sen och jag såg att Jani och Mattias har blivit solbrända då de hade fått så röda ansikten, kul. Alla grabbarna badade, men Mattias och Fredrik var i längst. (Hoppas jag kommer ihåg rätt vad pojkarna heter, annars får väl Mattias rätta mig när han har läst detta:) )

Här är Calle:

Johan, Fredrik, Mattias och Jani:


Smockat med folk:


Mattias i Vätterns vatten. (Se så nöjda de ser ut...)


Fredrik i Vätterns vatten


Min Pizza, mums!!! Sjövik heter den. Malin och Calle tog Vesuvio med kebabsås.


Lite fin bild va? Always Coca Cola...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar