söndag 4 juli 2010

Öroninflammation


Har haft så ont i örat flera dagar o det har besvärat mig mycket. Så idag åkte jag till Jourcentralen och läkaren kollade in i örat men var tvungen att byta till mindre "hylsa" då han inte fick in den vanliga storleken i örat.
Jag är så svullen så det syns vid örat. Kinden har börjat svullna upp också. T.o.m käken är öm.
Läkaren skrev ut örondroppar Terracortril som jag ska droppa in 4 droppar 3 gånger dagligen och Cefamox tabletter 2 gånger dagligen. Sen sa han: -Inget bad på 3 veckor. Tänkte direkt att det kan du glömma gubbelilla. Sen sa han att det förvärrar. Men OM jag skulle bada skulle jag köpa fetvadd och skydda hörselingången så det inte kommer in vatten. Men det gör jag inte. Jag ska vara väldigt försiktig alla fall.

Har sovit mycket idag. Febrig känner jag mig. Äter alvedon och pronaxen, som är inflammationshämmande. Örat bultar hela tiden och jag tänker på alla dessa små barn med öronvärk hur de kan gråta flera timmar stackarna.

Igår var vi o badade i Varamon. Mamma badade också. Första gången för henne i år i Vättern men vi har varit o badat i Lithobadet och där har mamma badat.
Malin jag o mamma var till Varamon och det var ju så varmt. Hade planerat vara där länge igår men det blev molningt så vi drog hem till mamma där jag lade en filt på uteplatsen och hade besvär med örat och somnade. Calle hade åkt till farmor.
Lea och Kent kom till mamma och vi fikade och åt glass. Sen drog vi hem till mig så Kent fick se kattungarna Bibi har fått. 4 stycken fick hon och nu har vi hela lägenheten full med katter. Chixie är Jockes katt så den tar han med sig när han hittar en lägenhet och Winnie behåller jag och Jamas o Bibi med. Men sen har vi ju 4 katter som jag hoppas någon vill ha. 1 hona och 3 hanar blev det.
Vi har passat på att bada mycket. Det har nog blivit varje dag i Varamon. Underbara Varamon, men jag gillar inte sanden som man får med sig hem, så i år ligger vi på gräsmattan i Varamon istället för sanden.
Calle kom hem idag och i morgon ska mamma o Malin bada alla fall. Jag får se hur jag mår. Har jag värk o är trött så hoppar jag över badet i morgon. Calle får väl följa med dom om han vill. Jag sover nog bara o det är ju inte så roligt för Calle stackarn.
Ja ja. Hoppas jag frisknar till snarast då det inte händer så mycket på hemmafronten med städ o disk när man är sjuk. Malin är ute med kompisar och Jocke och Calle spelar dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar