söndag 4 oktober 2009

Lappen

Det var en stockholmare som var så oerhört trött på all stress så han köpte sig en stuga så långt upp i lapphelvetet som man kunde komma, det var tre mil till närmsta granne. Där bodde han och levde på jakt och fiske och trivdes.
Efter sex månader när det började kännas lite småtrist fick han se en lappgubbe komma gåendes.

- "Hej" sa lappgubben,"tänkte bjuda fest lörtak, kommer tu?"
- "Jatack", sa grabben!!
- "....men" sa lappen, "det kan bli djävla massa prit"
- "OK" sa grabben, "det är lugnt" - "
....men" sa lappen "det kan bli djävla massa laksmål ochså"
- "Inga problem", sa grabben som hade varit med förr
- "...det kan bli mycket nulla också" sa lappen
- "Kanon!!" sa grabben (det var ju ett tag sen..)
.... Så gick lappen.
Då kom grabben på att det kanske skulle vara nån speciell klädsel så han skrek och frågade om saken.
- "Vad skall jag ha på mig?"
- "...Pelar ingen roll" skrek lappen,"...tet plir para tu och jak".

3 kommentarer:

  1. God dagens.

    På skratteliskratt.blogg.se har jag nu startat en blogg där jag varje dag skriver in roliga historier/skämt.

    Jag har läst igenom bloggar nu rätt så länge och märkt att man kan behöva ett par skatt då och då.

    Skratt förlänger och förenklar livet!

    Skratt är viktigt för både dig och nu.
    Sprid nu budskapet och adda mig gärna via bloglovin.
    Så du kan få dagens skatt direkt ;)

    (Samtidigt så ber jag om ursäkt för din tid jag tagit ifall du inte gillar humor och skratt och jag kommer inte kontakta dig igen)
    ///
    Skratteliskratt.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hihi! Den va ju kul! / lea

    SvaraRadera
  3. Måste bara säga att efter att ha läst lite i din blogg så verkar du vara en riktigt skön människa!

    Trevlig blogg.

    SvaraRadera