fredag 14 augusti 2009

Man får ta livet med ro...

Därför fick jag ett stolleryck idag. Jag sa till Madde: -Kan vi inte paddla gummibåt idag och hon sa om nån av syskonen följer med och det vill både Malin och Johanna.
Vi startade från Tegelviken och rodde till hamnen i stan och köpte mjukglass (som Johanna grisade med hela tiden, medans vi andra njöt av våra....) . Det var 2,2 km dit och lika långt tillbaka. Jag (paddlade) rodde med Malin i en båt och Johanna rodde med Madde i en annan båt. Det var skitkul. Vi sjöng som tokar ute på sjön, allt från bä bä vita lamm till pop. Det var en tokig och rolig idé. Kul att komma till hamnen i gummibåtar bland de fina båtarna. Om jag inte tar fel så tror jag det var en tjej som gick fram till våra gummibåtar och tog kort. Jag ville ta med kameran, men lämnade den hemma ifall den skulle bli blöt.
Sen rodde vi tillbaka och Malin sa att om inte vi vinner över Johanna och Madde...då är allt förgäves...så jag rodde som en galning och VI VANN. När jag skulle kliva ur båten så fastnade min fot under Malins, så jag plumsade i och vi garva allihop. Jag kallar det ett segerdopp...


1 kommentar:

  1. Nu får du ta dig i kragen o sätta fingrarna på tangenterna o skriva lite....

    SvaraRadera