lördag 8 augusti 2009

I torsdags fick vi besök av kusinen Arto med sonen Mattias och hans polare Jani.
Först åkte vi och badade i Pariserviken Rauno (min bror), jag Arto Och Johanna. Vattnet var skönt o varmt. Arto har inte badat på 10 år så det var nog dags. Sen åkte vi till Råssnäsbadet och Rauno hoppade ju från 10:an och försökte få mig att hoppa från 3:an, men mina nerver är inte som det ska efter campandet så nej, det gick inte alltså. Men jag ska hoppa nån dag i alla fall, har jag bestämt.



På kvällen åkte vi ner till hamnen, Ritva, jag, mamma o Johanna. Vi köpte glass och äppelmer och tittade på folket och båtarna.
Mattias och Jani "gjorde ju stan" och stortrivdes här och det är kul att höra för annars har ju alla ungdomar så bråttom hem och spela dator eller har annat för sig, men inte de här 2 grabbarna inte.

På fredagen gick vi ner till Varamon. Malin, jag och Calle badade bara. Mattias och Jani gick runt och såg sig omkring. Mamma, Ritva och Arto satt på uteserveringen Vättervågen. Så det var härligt att solen har återvänt med sin värme så man kan passa på att bada igen. Hoppas det håller i sig. Sen gick vi hem och de fick äta och sen åkte de hem till Enköping igen. Välkomna åter ska ni vara. Ska försöka vara bättre sällskap nästa gång, då allt med campandet hade hänt....





I dag var jag och Malin och Calle igen till Varamon och badade. Malin och jag hade varsin ubåt (en baguette med fyllning i) Calle gillar inte det, så Calle behövde ju få i sig något så vi gick till Vättervågen och Calle ville ha hamburgare och pommes, men det var slut allt där. Mamma och Ritva var med också. Så eftersom allt var slut där så gick vi till Sjövik och Calle fick sin mat där. Efter maten stannade mamma och Ritva kvar där medans vi gick ner och badade.
Jag grävde ner Calle i sanden så bara huvet syntes och det tyckte han var kul. Malin solade. Sen gick vi och badade igen och Calle säger till mig i vattnet att: -Mamma, det var kul och träffas! och så doppade han ner huvet under vattenytan. Han menade ju med det att om han inte kommer klara av det och drunknar så har han alla fall sagt det. Vad jag garva åt honom. Tur att man har barnen som livar upp ens tillvaro, så man inte hinner tänka på annat.
Vi kom hem 18:30 c:a, så idag var vi där länge. Härliga Varamon och Motala med, för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar