tisdag 5 juli 2011

LCD TV lite dummies tips

Jag har köpt en hdtv från Swedx och har ångrat köpet då jag lärt mig mera om tv:n. Det är liknande sån här:


Nu har jag ångrat köpet och får ingen kontakt med företaget Swedx jag köpte den av. Mysko. Den här tv:n har uppdateringsfrekvens 50hz med 8ms responstid och jag vill ha en annan som har fått mycket bra betyg och bra pris och är det så att de svarar på mina mail så jag får tillbaka pengarna så byter jag till denna:

Den här HDTv:n Sony KDL-40EX500 är det jag vill ha istället med 100hz. Responstiden hittar jag ingenstans. Men har lärt mig nu att de ska ha 100hz med så låg responstid som möjligt. Tänkte tipsa andra dummies som mig då.

Swedx tv:n är det väl inget fel på men när jag nu vet att man kan få bättre så har jag ångrat köpet. Nån mer som har haft problem med Swedx?

Korrigering. På deras hemsida www.swedx.com står det att hemsidan är nere pga översvämningarna i Köpenhamn.....????

2 kommentarer:

  1. det stämmer nog om att köpenhamns översvämningar kan ha nåt me att deras hemsida är nedlagt, det är itne första hemsidan(i sverige) jag läser som har drabbats av regnet i danmark... :)

    SvaraRadera
  2. Jag får väl lita på det, men ångerveckorna på 2 veckor går ju, så jag är orolig att jag inte får pengarna tillbaka.

    SvaraRadera